54. Jaskyniarsky týždeň Blatnica 2013

28.02.2014 14:05

Na úvod sa  všetkým priateľom ospravedlňujem za oneskorené publikovanie fotografií z 54. Jaskyniarskeho týždňa organizovanom Slovenskou speleologickou spoločnosťou a SpeleoTuriec, ktorý sa uskutočnil  v dňoch 14.- 18.8.2013  v Blatnici. Z handlovských jaskyniarov som sa zúčastnil iba ja Peto, chlapec Milan, ktorý si zobral so sebou priateľku Lauru, jej mamu Zuzku, brata Samka a dvoch chlpáčov - yorksirov. Škoda, že so mnou nemohol ísť môj jazvečík Bobík. To by bola zostava, ale bolo veľmi dobre a veselo. Dievčenece veľmi chceli ísť do jaskýň. Nevedeli však čo ich v jaskyniach čaká. Nakoniec z jaskýň nebolo nič a prečo, to si ochvíľku prečítate a pozriete si fotky. Fotky boli mnou vytriedené, snáď mi to trvalo než dal som ich na našu webstránku. Laura s Milanom chceli obja naraz fotit. Ale poďme do autocampingu v Blatnici. Z Handlovej cesta vlakom  do Košťan nad Turcom a poriadne nabalení, len škoda, že nemáme fotku s našimi batohmi. Tam nám zastavil "Kocúr" a zobral časť vecí, my busom do Blatnici a stadial pešo po ceste do autocamingu. Postavili sme stany a oddychovali, ale už vtedy otravovali osy. Tie sme mali počas celého pobytu a bolo ich neúrekom. Bola to aj naša zábavka kto ich zabije viac a prečo to hneď spomeniem. Vo štvrtok ráno pobalili veci do jaskýň, autami nás zobrali do Necpalskej doliny s tým, že ideme do Medvedej jaskyni. V závere doliny sme z áut .vystúpili a kúsok pešo potom cez potok a hurá do strmého kopca. Veľa sme tomu svahu nedali. Zrazu rev a to Laura  sa obháňala, batoh zahodila, ktorý sa kotúľal dolu kopcom a vrieskala na celý les. Stúpila do osieho hniezda a k tomu ju aj fenku osy riadne doštípali. Takže bolo po jaskyniach. Šiel som s nimi na Havranovo, mal som lekarničky, ako tak som ich ošetril. Potom sa upokojila a počkali sme na ostatných a späť do tábora. Na stoloch bola kofola a to bolo pre osy. Takže o zábavku nebola núdza.  Ráno v piatok sme urobili oddychovku a to pešo do Gaderskej doliny a na hrad Blatnica. Cestou späť nás prišla pozrieť rodina z Martina a pomaly do tábora. V sobotu znova do Gaderskej a Blatnickej doliny, V Blatnici sme navšívili fotografické múzeum Karola Plicku. Krásne múzeum bolo skôr pre mňa, pretože už asi 43 rokov fotografujem. Večer táborák, Country hudba, dobrý guláš a pivko. Po Contry konečne  Bohuš spustil svoje jaskyniarske pesničky. Počasie nám vyšlo nádherné, nie ako v Španej doline kde 3 dni bol riadny lejak. V Nedelu sme  balili a chystali sa domov.

Nuž čo ja som v tých jaskyniach ako Perlova, Suchá a iné už bol. Škoda, že niektoré nevideli, sú to prekrásne jaskyne. Ale na druhej strane dosť možné, že na prvýkrát by to nezvládli. Tak mali aspoň dovolenku strávenú v prekrásnej prírode.

Ja a chlapec Milan spoločne chodíme na Jaskyniarske týždne už od roku 2008 a spomeniem Čachtice, Demänovská dolina, Špania dolina, Tisovec, Zakopané v Poľsku a Blatnica. Ale aj predtým chodil som na JT ale len občas. Dobre bolo v Čičmanoch, Stratená a iné. Len škod, že z handlovských jaskyniarov už akosi nikto nechce ísť.
 

plus.google.com/photos/109027309717727585743/albums/6069218239936954305?sort=1